אתר חדש שלי          



  תודה שהגעתם לאתר שלי

        שמי לאה שירה גד ,עוסקת בקבלה מעשית,מדיום מתקשרת מטפלת  בזוגיות משברים ובעיות בעסקיםת



תרצי לדעת אם הוא באמת אוהב אותך? חשוב לך לדעת אם הכוונות שלו רציניות?
כתבות בלאשה  ובעיתונות על הצלחות 

לאה מתקשרת אהבה בודקת התאמה מתקנת בעיות
התקשרו 0544-583-773

מחזירה אהבות בחינם פרטים בטלפון- 0544-583-773
 לאה שירה גד -מדיום מתקשרת נסיון מעל 40 שנה
בודקת התאמה ,אהבה, מה יהיה, האם יש אהבה?

אתר הקבלה החזרת אהבה תקשורלא
החזרת אהבה-כישוף לבן מהקבלה לאהבה.  
במה מילים מתקשרת מהקבלה ברוך הבא לעולם של תקשור ויעוץ רוחני 

1לאה  שירה גד תכניס אותך לעולם הנסתר של מסתרי העתיד ותגלה לך על בני הזוג מחשבות אפלות אהבה ורגשות
1
טיפול חזק להחזיר אהבה לנשים ולהטב"ים נשואות,גרושות ,אלמנות ורווקות 
1-הראשון :טיפול שלי שאני עושה בהצלחה .2-עבודה עצמית...נשים יקרות ,למה לסבול?
  כדאי לבדוק התאמה ואם צריך תיקון למצב ! המלצה חשובה
 כלי ראשון: התאמה זוגית עפ"י הקבלה כלי שני: טיפול על פי הקבלה להחזרת האהבה והזוגיות

  נשים יקרות למה לסבול? למה לא לדעת ולהבין איפה הבעיות ולתקן אותם

 זוגיות הרמונית הינה חיבור של שני גורלות של שני אנשים שהחליטו לחבור יחד ליצירת גורל

אחד  משותף לשניהם. ליצירת אנרגיה שלישית משותפת.

כל אחד מבני הזוג מביא את ייעודו בחיים לזוגיות משותפת. קיימות שתי אפשרויות:

פן בונה – התאמה הזוגית  הרמונית  כאשר שני בני הזוג מתגברים על המעכבים שלהם.ומצליחים לחיות חיי אושר
פן מעכב –התאמה הזוגית לא  הרמונית. לשני בני הזוג יש שעור ללמוד. עליהם להתגבר על המחסומים  כדי ליצור זוגיות מאוזנת
פרטים בנייד
0544-583-773





http://www.kitov.co.il/?page=que      
 
 
 
  
 

מאמר : סוד האותיות, והשפעתן על אופי האדם

ע"פ היהדות

סוד האותיות, והשפעתן על אופי האדם

הקדמה :

בעקבות השאלות והבקשות הרבות בנושא זה נעניתי לבקשתכם ולהלן המאמר.

כל הרוצה להרחיב את הדעת וללמוד יותר אינני מלמד נושא זה, ישנם גופים המלמדים נומרולוגיה

קבלית, אנא בידקו וחיקרו שאכן מוסדות אלו ראויים ובעלי סמכה ללמד נושא מורכב זה.

המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך הכוונה גם לגבר וגם לאשה.

כמו כן, המאמר נכתב בהיפוך סדר האותיות ע"פ מדרשו של רב המנונא סבא

(ספר הזוהר - הקדמת הזוהר) הווה אומר מהסוף להתחלה.

מבנה המאמר בכל אות מחולק ל - 3 רבדים באופן הבא:

ציטוט ותרגום ממאמר הזוהר באות המדוברת שתחילתו באות ת' וסופו באות א'

מעט פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות)

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו מופיעה בשמו הפרטי)

מסודר ע"פ מאמר האותיות דרב המנונא סבא (הקדמת הזוהר)

אלפיים שנה מטרם שנברא העולם,

היה הקב"ה מסתכל ומשתעשע באותיות,

כשרצה ריבון העולמים לברוא את העולם,

באו כל האותיות לפניו מסופן לראשן..

הסבר קצר:

מדרשו של רב המנונא סבא מתחיל במילים "אלפיים שנה.." וממשיך הלאה

כאשר האות הראשונה המופיעה במדרש היא האות ת'

ועל כן תרגום המדרש במאמר מתחיל מאות ת' ומסתיים ב - א'

כאשר תורגם החלק הרלוונטי לאות המדוברת והמשכו באות שאלחריה

ועל כן כדי לקרוא ולהבין את המדרש מתחילתו ועד סופו יש להתחיל באות ת' והלאה.

המדרש המלא בארמית נמצא בסוף המאמר.

קריאה מהנה.

אחרית דבר

מדרש רב המנונא סבא המלא מהזוהר הקדוש

אות ת':

אות ת

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

התחילה אות ת' להכנס בתחילה.

אמרה לפניו : ריבון העולמים טוב לפניך, לברוא בי את העולם, כי אני חותמת הטבעת שלך שהיא אמת ,

ואתה נקרא בשם אמת.

יפה למלך להתחיל באות אמת ולברוא בי את העולם.

אמר לה הקב"ה: יפה את, וישרה את, אבל אין את ראויה לברוא בך את העולם,

שאת גם חותם המוות ומשם שאת כך, אין את ראויה לברוא בך את העולם.

מיד יצאה.

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

ת - תיו, מרמזת לאמת, אמת המורכבת מהאות הראשונה, האמצעית והאחרונה שבסדר האותיות,

מלמד שהאמת כוללת הכל.

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

האות ת` מושפעת מיסוד המים וכוכב צדק המקנים לבעליה תמימות, טוב לב, יכולת שכלית גבוהה,

מעשים רגשיים ורגשנים, מצבי רוח משתנים, חוסר ביטחון (על פי רוב תלויה במיקום האות),

רגש הגובר על המוח, רגישות, דאגה רבה, נוסטלגיה והתרפקות על העבר ויכולת נתינה רבה.

אות ש':

אות ש

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

נכנסה לפניו אות ש'.

אמרה לפניו: ריבון העולמים, טוב לפניך לברוא בי את העולם,

כי בי נקרא שמך שדי, ויפה לברוא את העולם בשם קדוש.

אמר לה: יפה את, וטובה את, ואמיתית את, אבל משום שאותיות שקר לקחו אותך להיות עמהן,

איני רוצה לברוא את העולם בך, כי לא יתקיים שקר, אלא אם האותיות ק' ר' ייקחו אותך.

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

ש - האות שין היא האות שבה נוצר יסוד האש, שבו תלוי האור.

גם בצורתה דומה ה - ש לשלהבת אש.

הרכב ענפיה מאותיות ז,י,ו,ז - בשמאל ה - ש, י - בימינה, ו - ו באמצעה.

האות שין, יסוד האש, היא גם יסוד הגבורה אותה מסמלת האש.

מכאן המילה שן לחלק החזק שבגוף. כמו כן מצאנו בתנ"ך שן, כביטוי לגבורה וכח,

שכתוב: "שני רשעים שברת" (תהלים ג, י).

בסדר הספירות של הרגש, שביסודן הן שבע, מקום הגבורה הוא שני, הרי במכלול של עשרת

הספירות בצירוף שלשת הספירות המתייחסות למוח, שהם כתר חכמה ובינה, הרי חכמה במקום השני.

לפי סדר זה קשורים השיניים לחכמה, קשר זה מתבטא המספר השיניים של האדם 32,

כנגד ל"ב נתיבות חכמה. ל"ב נתיבות חכמה הם יסוד כח הבינה שעל ידם מפתחת היא את החכמה

הגנוזה, בדומה לשיניים הלועסות והטוחנות את הנכנס אליהן. מכאן, משמעות שן, משנן, כח השינון

הוא כח הבינה, שהיא עפ"י הסוד, שורש למידת הגבורה.

ש - מרמזת לשורש .

בחיוב מביעה כח בהרמוניה והאמת.

לפי הזוהר האות ש נקראת "אתוותא דקשוט", אות האמת. הדבר בא לידי ביטוי בשלשת ענפיה,

המרמזות על נשמה,רוח,גוף. וכן לשלשה עולמות - עולם הזה, עולם של ימות המשיח, ועולם הבא. וכן

לשלושת הקדושות שבעולם - קדושת השבת, קדושת הקב"ה וקדושת ישראל.

הזוהר אומר גם ששלשת ענפי ה - ש הן כנגד שלשת האבות, אברהם יצחק ויעקב, כאשר הענף

האמצעי שב - ש ה - ו כנגד יעקב, שכידוע מידתו אמת שכתוב "תתן אמת ליעקב".

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

פעלתנות וחריצות ואנרגיה רבה ינשום לבעלי אות זו אשר גורמת לחוסר שקט. רדיפה אחר תענוגות,

דחפים מחד, ורוחניות מאידך, יכולת קליטה מצוינת, התלהבות, מזג חם וכוח להשגת מטרות.

האות ש` בנויה משלושה קווים שהם ערוצי תקשורת רוחניים. השקר הוא חלק מכוחה של האות הרומזת על

שליטה בדיבור. האות ש` ארצית או חומרית מיתר האותיות הראשיות, זו אחת מן האותיות שיש לה

שני יסודות מים ואש.

אות ר':

אות ר

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

ק' ר' הן אותיות הנראות על צד הרע,

כי הסטרא אחרא הוא קר בלי חום שהוא חיות, מפני שהוא יונק את חיותו מהקדושה.

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

ר - האות ר מביעה מהירות ותנועה, כי שניכר בביטויה. מטעם זה,

נראית צורת ה - ר כקרני אות מתפשטות.

מרמזת על ראש, מרכז בעצבים והתנועה.

הגמרא (שבת ק"ד, א) אומרת שהרי ה - ק מרמזת לקב"ה, וה - ר לרשע, הרי גבה של ה - ר

מופנה כלפי ה - ק, לרמז שאין הקב"ה רוצה להסתכל בפני הרשע, אך בכל זאת ה - ק עומדת

לימין ה - ר, ללמד שהקב"ה עומד לימינו לקבלו בתשובה.

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

אות ר` מושפעת מכוכב שבתאי ומיסוד האוויר המקנים לבעליה כוח חשיבה מצוין, יכולת ביטוי עצמי גבוהה,

תנועה רבה, חוסר שקט נפשי, זריזות, חריצות, יצרים, ביקורתיות ללא שליטה, עצבנות יתר,

בעלי מחשבה זריזה ויכולת קליטת פרטים קטנים. אהבת חופש אישי, אינטליגנציה ומשיכה לידע ולימודים.

אות ק':

אות ק

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

ק' ר' הן אותיות הנראות על צד הרע,

כי הסטרא אחרא הוא קר בלי חום שהוא חיות, מפני שהוא יונק את חיותו מהקדושה.

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):
ק - האות ק רומזת לקדושה (שבת ק"ד, א), הקדוש הוא למעלה מדרגת הצדיק, כי הצדיק עדיין
נמצא במאבק עם היצר הרע ועליו לצודו, ואילו הקדוש הפכו לטוב.
מסמלת את הקב"ה (שבת ק"ד א), וכן את הקדושה שבאה לאחר מדרגת הצדקות.
השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):
האות ק` מושפעת ממזל דלי ומיסוד אויר המקנים לבעלי אות זו אידיאליזם, התעלות על החומר, חולמניות,
אהבת שינה, מסתוריות. אדם הנראה מבולבל לפעמים שקשה לו לתהות על קנקנו, בעל חושים חדים ובעל
יכולת לחוש את הזולת, עם חוש התמצאות טוב וראיית עולם רחבה, ללא פחד מבדידות.
אות צ':
אות צ
רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):
נכנסה אות צ'.
אמרה לפניו: ריבון העולם, טוב לך לברוא בי את העולם, שבי חתומים צדיקים.
ואתה שנקרא צדיק, אתה רשום בי, שכתוב, כי צדיק ה' צדקות אהב, וראוי לברוא בי את העולם.
אמר לה: צדי, צדי את וצדיק את, אבל את צריכה להיות נסתרת, אין את צריכה להתגלות כל כך,
להתחיל בך בריאת העולם, בשביל שלא לתת פתחון פה לעולם.
זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):
צ - צדיק, ענינו התגברות, התאפקות, והליכה בדרך הצדק, נקודת הצדיק שבאדם.
השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):
האות צדיק מושפעת ממזל דלי ובעץ החיים שייכת לספירות גבורה ותפארת. בעלי אות זו חשדניים,
אינם לוקחים דברים כברורים מאליו. אידיאליזם, אופקים רחבים וחשיבה עצמית מקורית, מהפכנות,
עניין בפוליטיקה או במטרות גדולות, ראיית עולם רחבה, אמון ויושר, לא מסתדרים עם מסגרות,
אנשי עבודה נאמנים, "חיים ונותנים לחיות".
אות פ':
אות פ
רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):
נכנסה אות פ'.
אמרה לפניו: ריבון העולמים, טוב לפניך לברוא בי את העולם,
כי הגאולה שאתה עתיד לעשות בעולם רשומה בי, כי זה הוא פדות.
כלומר, שהגאולה היא פדות מצרינו. ועל כן בי ראוי לברוא את העולם.
אמר לה: יפה את, אבל בך נרשם פשע שבסתר, כעין הנחש שמכה ומביא ראשו לתוך גופו.
כך מי שחוטא, כופף ראשו, כלומר שמעלים עצמו מעין רואה ומוציא את ידיו, לחטוא.
והיינו כמו צורתה של ה - פ' שראשה כפופה לתוכה.
יצאה מלפניו.
זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):
פ - פה, מרמזת לכח הדיבור שבפה, הפתח אל עולם המעשה.
השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):
השפעת יסוד אדמה ומזל כוכב (מרקורי) מקנים לבעלי אות זו חן מיוחד, תקשורת טובה, מקוריות,
יצירתיות, ביטוי עצמי מצוין, משיכה לאומנות וליופי, עוצמה וכוח, פתיחות יתר או מופנמות,
תכונות חסד ויכולת נתינה, יכולת עידוד ותמיכה לזולת. כמו כן אות זו מעניקה לבעליה כוח בפיו.
אות ע':
אות ע
רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):
וכך אמר לאות ע', שבה נרשם עוון.
ואע"פ שאמרה: שיש בי ענוה, אמר לה הקב"ה לא אברא בך את העולם.
זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):
עין - כח הראיה.
בקדושה, מרמזת האות ע שערכה המספרי 70, לשבעים הפנים שבתורה וסודותיה

(סוד=70=ע בגימטריא), שזוכים לה אלו שמכניעים עצמם לקב"ה. על ידי חיזוק הראיה הרוחנית,

 

 

 

 

 

 

 

בבחינת "שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה" (ישעיה מ, כו), זוכה האדם להשגחה עליונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בבחינת "עין ה' אל יראיו" (תהלים לג, יח).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת יסוד אדמה ומזל גדי מקנה לבעלי אות זו חריצות ושאיפה לקידום, עוצמה וחוזק נפשי,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוגבלות רגשית, נתינה לשם קבלה, עקשנות וקנאה מחד גיסא ומסירות ונאמנות מאידך גיסא,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רציונאליות וחומריות רבה הבאה לידי ביטוי ברצון למיסוד כלכלי ורכושנות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הבוחר ללכת בדרך הישר אות זו תעניק לו ענוה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות ס':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות ס

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכנסה לפניו אות ס'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמרה לפניו: ריבון העולמים טוב לפניך לברוא בי את העולם. כי יש בי סמיכה לנופלים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שכתוב, סומך ה' לכל הנופלים (תהילים קמה).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמר לה: משום זה את צריכה למקומך, ואל תזוזי ממנו, שאם את יוצאת ממקומך,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שבמלה סמך, אלו הנופלים מה יהיה עליהם, מאחר שהם סמוכים עליך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מיד יצאה מלפניו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ס - סמך, מסמלת סמיכה ועזר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חז"ל במדרש רבה (בראשית, פרק י"ז אות ו'):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מייחסים לאשה את האות ס, מסך שעל ידו עוזרת לאדם לעמוד נגד ס, סטן (ס ו - ש מתחלפות).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הדבר מתגלה בצורת ה - ס, כעטרה, וכחומה מקיפה ומגינה, כפי שאומר הפסוק:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"אשת חיל עטרת בעלה" (משלי יב, ד). עטרה מביעה את עניין ההקפה המגינה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת יסוד אש ומזל קשת מקנה לבעלי אות זו אהבת פרסום והכרה ציבורית,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חופש ותנועה ללא מוגבלות, רדיפת צדק ומשפט, משיכה לידע נסתר. האות ס` שהיא סגורה מלמדת לצאת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהעיגול הסגור, להיות בתנועה כמו כדור עגול ומספקת ראיית עולם רחבה ועמוקה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אומנם יש באות ס נתינה אך יש בה גם רכושנות, פעלתנות רבה וחריצות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות נ':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות נ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכנסה אות נ'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמרה לפניו: ריבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם, שבי כתוב, נורא תהילות,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

וכן בתהילה של צדיקים כתוב, נאוה תהילה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמר לה: נון, שובי למקומך כי בשבילך חזרה האות ס' למקומה, והיי סמוכה עליה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כלומר, ה- נ' רשומה במילה נפילה, שהסמך, שהיא סוד סומך ה' לכל הנופלים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חזרה בשבילם למקומה לסמוך אותם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מיד חזרה למקומה, ויצאה מלפניו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נ - בשלילה מרמזת על 50 שערי טומאה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בחיוב מרמזת על 50 שערי טהרה וקדושה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האות נון מסמלת את הכוח לחיסון רוחני אשר ביכולתו למנוע נפילה מכל סוג שהוא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אדם המלא באהבת החומר ואהבת היצרים ימצא באות נון מורה טוב לחזור לאיזון אם יחפוץ בכך על ידי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ראיית עולם רחבה. תפקידה של האות נון היא ללמד אותנו שלא חייבת להיות נפילה לפני צמיחה, כך שאם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נגלה את הנקודות השליליות שרומזת לנו האות נון ונשנה זאת לא יהיה צורך בנפילה ונקבל חיסון רוחני

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אשר ימנע נפילות ויגרום לצמיחה. יכולת הבנת חולשותיו של הזולת, כוח רצון בלתי רגיל, אומץ לב ודבקות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במטרה, כושר הישרדות מצוין, יכולת עמידה בקשיים, יכולת חקירה של מהויות, שליטה עצמית טובה,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כושר ביטוי טוב, אדם מהיר לכעוס ובעל יכולת נתינה ודיבור רב שיכול להזיק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות מ':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות מ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכנסה אות מ'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמרה לפניו: ריבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם, כי בי נקראת מלך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמר לה: כך הוא ודאי, אבל לא אברא בך את העולם, משום שהעולם צריך למלך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שובי למקומך, את וה - ל', וה - כ', כי לא יפה לעולם לעמוד בלא מלך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ערכה המספרי של האות מ - 40, הוא מספר שיש לו גם משמעות של יצירה, כפי שחז"ל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אומרים ש - 40 יום הוא זמן היווצרות הוולד במעי אמו. מטעם זה מסבירים רבותינו הראשונים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

את שהותו של משה בהר סיני במשך 40 יום לקבלת התורה מהקב"ה, בכדי שהתורה שהיא רוחנית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תיקלט כליל בתוך האדם בעת שישתחרר מחומר גשמיותו שנתהווה במשך 40 יום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות זו שייכת לאותיות אמש שהם בעלי עוצמה רוחנית גבוהה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נותנת לבעליה רוחניות וראיית עולם רחבה- חריצות, אומץ, סבלנות, רגישות לזולת יחד עם יכולת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקרבה עצמית, פגיעות גבוהה אך יכולת הישרדות טובה, חוכמה וחולמנות. אות זו מושפעת מיסוד המים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ולכן יש באופייה עזרה לזולת אך קושי בעזרה עצמית, הליכה עם הזרם ולא נגדו כטבעם של מים זורמים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות ל':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות ל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שמעה זו אות ל' וירדה מלפניו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ל - למד, האות הגבוהה שבאותיות הא - ב, מרמזת על אפשרות העליה של האדם מתחום החטא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לעולמות עליונים, על ידי תיקון הלב.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ל - מראה על לימוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרמזת על לב האדם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מלך מרמז על שלשת איברי האדם העיקריים מח, לב, כבד, מוח - משכן הנשמה, לב - משכן הרוח,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כבד - משכן הנפש הבהמית, עיקר תאוות העולם הזה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאשר האדם ממליך את מחשבותיו המושפעות מכח קדושת הנשמה, על רגשותיו שבליבו, ועל תאוותיו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שמקורן בכבדו, הרי הוא מלך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

והיה אם רגשותיו מושלים - הרי נהפך ל - למך (לב, מוח, כבד).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ואם תאוותיו שולטות הרי נהפך ל - כלם (כבד, לב, מוח).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעה ממזל מאזניים ויסוד אויר נותנת לבעליה עוצמות נוחות וקלות חיים, עשייה לשם מנוחה, חוסר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ביטחון תלויה במקום האות, עדינות תקשורתית, אדם פשרן, בזבזן שאינו מחושב, יצירתי, אוהב אומנות או

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיקה, נאמן עם יכולת נתינה טובה, נכון לתת הרבה כדי לקבל קצת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות כ':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות כ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ירדה מלפניו אות כ' מעל כסא כבודו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נזדעזעה ואמרה לפניו: ריבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם, כי כבודך אני.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כשירדה אות כ' מעל כסא כבודו, נזדעזעו מאתים אלף עולמות ונזדעזע הכסא, וכל העולמות נזדעזעו לנפול.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמר לה הקב"ה: כ"ף כ"ף, מה את עושה כאן, לא אברא בך את העולם, שובי למקומך, כי בך כליה,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ובך נשמעה כלה ונחרצה, שובי לכסאך והיי שם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יצאה מלפניו וחזרה למקומה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כ - מידת הכתר הנפלאת מן האדם. כתר גם מלשון כיתור, המכתרת ומקיפה, ככתר המלך ועטרתו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתר, שפירושו גם הקפה, מרמז על היותו מקור האור המקיף.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתר בגימטריא 620, כמספר מצוות התורה שהם 613 ו - 7 מדברי חכמים, מרמז על 620 אורות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הקשורים בכתר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעה מכוכב נוגה ומיסוד האש נותנת לבעליה עוצמה, חיוניות ויכולת ביטוי טובה, יצירתיות ואופי חזק,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חום ואומץ, עושר זמני חולף. אהבת החומר מאפיינת אדם רחב לב מעודד ותומך, אוהב שליטה ועקשנות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רבה לו, אוהב רושם וגאוותן, אינו סובל ביקורת. אותיות כ"ף רבות בשם מביאות לרגישות בריאותית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אדם זה יהיה בעל תכונות מנהיגות ומלכות במובן של "בעל המאה הוא בעל הדעה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות י':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אות י

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רב המנונא סבא - סוד האותיות (תרגום החלק ממאמר הזוהר הרלוונטי לאות זו):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכנסה לפניו אות י'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמרה לפניו: ריבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כי אני התחלת השם הקדוש, ויפה לך לברוא בי את העולם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמר לה: די לך, שאת חקוקה בי, ואת רשומה בי, וכל חפצי בך, עלי, לא יפה לך להיות נעקרת משמי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זעיר מזעיר של פנימיות (מעט עומק מעולם הקבלה על האות):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

י - יוד, אות החכמה, הראשונה שבשם יקוק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חכמה שיסודה הוא כח מה המרמז למקור החכמה מהאין, כפי שנאמר:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"והחכמה מאין תמצא" (איוב כח, יב), דבר המגלה כי החכמה קשורה בענווה,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כפי שנרמז בקטנותה של האות י' המרמזת גם על מידת הענווה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

באות י' נברא העולם הבא (מסכת מנחות כט, ב).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השפעת האות על אופי האדם בקווים כלליים (כאשר אות זו נמצאת בשמו הפרטי):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האות יוד מייצגת מוח חריף היורד לפרטים ולכן עבודה עם הרבה פרטים קטנים תתאים לאדם הנושא בשמו

 

 

 

 

 

 

 

 

 

את אות זו אך תלוי במיקומה. השפעה גם ממזל בתולה ומיסוד האדמה נותנת לבעליה, כישרון משחק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעולם של מציאות, אהבת חומר שלא תמיד בשליטה וראיית עולם צרה, לכן האות באה ללמד ראיה בגדול,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ביקורתיות והעדפת הרוח על החומר. כמו כן אדם זה עליו לעבוד על נושא ענוה, אדם סמכותי,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעל אישיות ממגנטת, מקרין חום ואהבה.