תפילת "אנא בכוח" מחולקת ל - 7 פסוקים, כאשר בכל פסוק חשובות האותיות במשך הדורות תפילת
"אנא בכוח" נכנסה לתוך סידור התפילה הרגיל בכל העולם היהודי. היא נמצאת בתפילת שחרית, בקורבנות של השחר,
בתפילת מנחה וכן בקבלת שבת לפני מזמור "לכה דודי". אך בדורות האחרונים היא מוזנחת למדי וברוב המקומות מדלגים על
אמירת "אנא בכוח" מסיבות שונות ומשונות.
בגלל החשיבות העצומה של שם בן מ"ב ניתן לראות שהוא מוצפן בכל התפילות החשובות של היהדות, שמקור כולן בחכמת הקבלה.
למשל, הפסקה הראשונה של "קריאת שמע" (קריאת שמע היא אוסף של פסקאות מן התורה) מכילה 42 מילים, כאשר כל מילה מקבילה
לאחת מ- 42 האותיות של שם בן מ"ב. ב"סידור תפילה לעני" בהוצאת המרכז לקבלה ניתן לראות שכל אחת מאותיות שם בן מ"ב מוצבת
מעל למילה המתאימה לה ב"קריאת שמע".הראשונות של כל מילה, שיחד בונות צירוף של 7 רצפי אותיות, שבכל אחד מהם 6 אותיות (סה"כ 42 אותיות).
דוגמא נוספת היא תפילת "שמונה-עשרה". תפילת "שמונה-עשרה" היא תפילת "עמידה", היא התפילה השנייה בחשיבותה
אחרי "קריאת שמע" והיא מתחילה בברכה הראשונה שבה 42 מילים ע"פ
ספר הזוהר ועל פי חכמת הקבלה. בהרבה סידורים זהו
אינו המצב בשל טעויות שנשתרבבו בדפוס במשך מאות שנים של הדפסה. ב"סדור תפילה לעני" של המרכז לקבלה ניתן לראות
את התפילה המקורית בת 42 מילים וניתן לראות לאיזו אות מתוך שם בן מ"ב משתייכת כל מילה.
כיצד עובד צירוף האותיות של "אנא בכוח"?
כל צירוף מתוך 7 הצירופים יכול לקחת אותנו לרמת אנרגיה אחרת. כל צירוף הוא מעין
חיוג של קוד סודי שמחבר אותנו לתדר, או לערוץ של זרימת אנרגיה, ברובד אחר.
כל אחד מבין 7 התדרים שולט על דברים שונים בתוך המציאות שלנו, אותם נפרט להלן. כמו כן,
כל אחת מ - 7 רמות האנרגיה שולטת גם על אחת מן האנרגיות של אחד מ - 7 כוכבי הלכת. מכאן
שתפקיד התפילה הוא להשתחרר מן האשליה של מציאות חמשת החושים. חמשת החושים מדווחים
לנו דיווח שגוי לגמרי לגבי טבע המציאות ורוב הבעיות שלנו נובעות מן הכבלים שבקיומם אנו מאמינים, ו
בגלל אמונה זו אנו ממשיכים לטעות בחיינו שוב ולשוב ולהיכנס לבעיות חוזרות ונשנות.
ולכן כדאי להשתמש בתפילת "אנא בכוח" כל בוקר,
התפילה היהודי, הוא הבסיס של כל אפשרות והזדמנות שלנו לעלות לעולמות רוחניים יותר גבוהים ו
לשלוט על הזרימה של השפע בחיים שלנו מן השורש. מכאן שיש לומר את תפילת "אנא בכוח"
בכל בוקר, כפי שהאר"י אומר לנו, כדי להשתלט ולשלוט ולעלות מעל האשליה של העולם הגשמי,
מעל האמונות שלנו, מעל המגבלות שלנו ולהיות מסוגלים לפרוץ למודעות חדשה על מנת שהיום הבא י
את תפילת "אנא בכוח", לאחר שאמרנו בבוקר, ניתן לומר במשך היום כמה פעמים שרוצים ללא הגבלה.
אפשר לומר אותה לפני משימה חשובה, כשמופיעה בעיה מיוחדת או בכל מקרה בו יש לנו צורך לתקשר
עם עולמות עליונים. העולמות העליונים אלו הם עולמות בהם הכוח שלנו
והמודעות שלנו בלתי מוגבלים
ואפשר להיפתח לדבר שהוא חדש. עולמות שבהם יש אינסוף שפע, ידע, מודעות והשראה. תפילת "אנא בכוח"
עוזרת לנו להיפתח לכל דבר המגיע מן העולמות האלה.
במשך הדורות קיבלה תפילת "אנא בכוח" חשיבות גדולה אצל מקובלים ואנשי רוח שידעו מהו התפקיד העצום של
אותו צירוף אותיות בחיים שלנו, ולכן אפשר למצוא את "אנא בכוח" משובצת בתוך קמעות, שלטים בבתי כנסת
וחלונות מצוירים על מנת לתת את הכוח ואת העזרה לעלות לעולמות עליונים. למעשה, המטרה העיקרית של העבודה
הרוחנית שלנו היא לעלות מעבר למוגבלות של חמשת החושים ולהזכיר לנו מדי יום שהחומר לא מגביל אותנו,
אלא שלמודעות שלנו יש את היכולת לעלות מעל לחומר.
מהי המדיטציה שיש לעשות בכל שלב של התפילה?
הפסוק הראשון:
"אנא בכח. גדולת ימינך. תתיר צרורה". פסוק זה קשור לספירת חסד מבין 7 הספירות. ספירת חסד היא רובד בו
יש אנרגיה של חסד, אנרגיה של נתינה. ראשי התיבות של פסוק זה הם אבג יתץ. הגימטריה של אבג יתץ שווה לגימטריה של המילים "אהבת חינם".
פסוק זה כולל בתוכו את כל יתר הפסוקים והוא מחבר אותנו בצורה חזקה לאנרגיה של עץ החיים, למציאות של
היקום לפני שהופיע איזשהו קלקול, לפני חטא האדם הראשון, לפני המפץ הגדול. המציאות שלפני היות איזו
הגבלה של חומר, גשמיות או אנרגיה שלילית. צירוף האותיות אבג יתץ מחבר אותנו למודעות שאין גבול ובצירוף
האותיות קיים הכוח לפורר מודעות שלילית של החומר ובכך היכולת להפוך את כל מה שנראה רע לטוב.
במסגרת העליונה אין רע, אלא רק טוב. לפי חז"ל "אין רע יורד מלמעלה", אלא המקור של כל הרע עלי אדמות הוא
מלמטה, מאתנו. כך שאם אנו נוכל להתחבר לשורש, למקור הזרימה של כל האנרגיה - הרע יעלם.
לפסוק זה הכוח להתגבר על כל אשליה של מוגבלות של זמן, תנועה ומקום.
צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב שבתאי השולט על מזלות גדי ודלי.
הפסוק השני:
"קבל רינת. עמך שגבנו. טהרנו נורא". פסוק זה קשור לספירת גבורה. ראשי התיבות של פסוק זה: קרע שטן.
אלו הם ראשי התיבות היחידים שיש להם משמעות, וכשמם כן הוא. כוחם לקרוע מעלינו את המודעות של השטן,
המודעות של הרצון לקבל לעצמו בלבד, המודעות של הגבלה, המודעות של איזושהי אנרגיה שלילית של כעס, שנאה
או תגובתיות. בגימטריה המילים קרע שטן שוות למילה תשכח (728), מכיוון שאנו רוצים להשתמש בצירוף זה על מנת
לשכוח את כל הגבולות שהמסגרת של השטן משכנעת אותנו שאנחנו לא יכולים להתגבר עליהם. אלו הן גם האותיות
של המילים "שער קטן" בחילוף אותיות. הכוונה כאן היא לסגור את אותם שערים, אותם פתחים קטנים שדרכם אנו נותנים
למודעות של השטן להיכנס לחיים שלנו ולגרום לנו לבלבול, אי ודאות וכל אי סדר אחר שמפריע לזרימה האינסופית של האור מלהיכנס אל החיים שלנו.
צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב צדק השולט על מזלות קשת ודגים
הפסוק השלישי:
"נא גיבור. דורשי יחודך. כבבת שמרם" פסוק זה קשור בספירת תפארת. ראשי התיבות הם נגד יכש. כאן ישנה הפרדה
לשני צירופים שונים; נגד בגימטריה שווה למילה זן (57). זהו סמל לזרימה של שפע רוחני וכלכלי. במדיטציה אנו עוצרים
בצירוף הזה ומדמיינים כיצד כל צינורות השפע שלנו נפתחים והאנרגיה זורמת אלינו וממלאת את החיים שלנו ע"מ
שנוכל לחלק ממנה. בין אם זה שפע רוחני של תקשורת ובין אם זה שפע כלכלי של פרנסה. הצירוף "נגד" מורה על כך
שהשפע יוכל לבוא רק כשאנו מפעילים כוח התנגדות. להתנגד לדחף שלנו לקחת את כל מה שאנחנו מקבלים
רק לעצמנו ולהפוך את זה לקבלה על מנת לתת. ואז כשאנו הופכים את זרימת השפע למעגלית, הזרימה הכלכלית והרוחנית יכולה להיפתח יותר ויותר.
הצירוף השני, יכש, הוא צירוף מאוד חזק. כוחו להוציא מכל דבר את הטוב, את האור, עד שלא נשארת שום אנרגיה
חיובית שיכולה להזין את כוחות השחור, ואז כוחות השחור מתאדים ונעלמים, מחוסר אנרגיה. ניתן ליישם
את האותיות יכש על הגוף שלנו, אצל כל אדם מצטברים בתאי הגוף משקעים של אנרגיה שלילית המפריעים
את התפתחותם של התאים וגורמים להם לשכוח את תפקידם הראשוני. דבר זה הוא סיבת ההזדקנות
ואף עלול, ח"ו, לגרום למחלה סרטנית או למחלות של התנוונות. במדיטציה אנו יכולים להתרכז באותיות
יכש ולדמיין שאנו מוציאים את האור מן התאים עד שכל הכוחות השליליים שהיו שם ייעלמו, ואז אנו מכניסים
את האור בחזרה. התא חוזר ע"י היכש למצב העוברי, כפי שהיה מבריאתו, ואז הוא יכול לחדש את עצמו ולחדש
את הרקמות שבתוכן הוא נמצא. זהו, למעשה, סוד תאי הגזע. כאשר אנו עושים את המדיטציה של היכש אנו יכולים להרבות את תאי הגזע בתוכנו, ולאפשר על ידי כך יותר התחדשות, פחות הזדקנות וזירוז תהליכים של ריפוי ברקמות שלנו.
בצרה- החלק הדרומי השיעי של עירק של היום.), סין ושאר העולם. אפשר להשתמש גם ביכש להוצאת אנרגיה שלילית מאנשים אחרים או מקומות. בעיקר מקומות שהמקובלים טוענים שהם בעלי אנרגיה שלילית או שמהווים סכנה לעולם, מקומות כמו אירן, בבל (חבל בגדד- החלק המרכזי הסוני של עירק של היום),
היכש מחזיר אותנו למצב הבראשיתי שבו כולנו היינו חלק מן האדם הראשון. כשאנו מורידים את כל הקליפות ומוציאים את כל כוח השטן שגורם לנו להיות נפרדים זה מזה, הכוח של אהבת חינם מסיר את כוח שנאת החינם המפרידה בינינו לבין אנשים אחרים. שנאת החינם מפרידה גם בינינו לבין האור של הבורא, שהוא מקור כל האנרגיה שעל ידיה אנו חיים.
צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב מאדים השולט במזלות טלה ועקרב.
הפסוק הרביעי:
"ברכם טהרם. רחמי צדקתך. תמיד גמלם." פסוק זה קשור לספירת נצח. ראשי התיבות שלו הן הצירוף בטר צתג. בפסוק זה אנו מקבלים את הכוח הרגשי לקום לאחר שמעדנו, ולעשות את הבלתי אפשרי. לסיים את כל מה שהתחלנו ולעבוד בנחישות, להתגבר על המכשולים, להסיר כל ספק ולהשלים את המשימות הקשות ביותר.
צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על השמש השולטת במזל אריה.
הפסוק החמישי:
"חסין קדוש. ברב טובך. נהל עדתך." פסוק זה קשור לספירת הוד. ראשי התיבות שלו הם הצירוף חקב טנע. בעזרת פסוק זה אנו מפתחים את החוש השישי שלנו ואת האינטליגנציה הרוחנית. אנו פורצים את מסגרת המחשבה המגבילה אותנו ומפתחים יכולת ראיה עמוקה יותר.
צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב נוגה השולט על מזלות שור ומאזניים.
הפסוק השישי:
"יחיד גאה. לעמך פנה. זוכרי קדושתך." פסוק זה קשור לספירת יסוד. ראשי התיבות הם יגל פזק. פסוק זה, הפסוק השישי, קשור לאלף השישי לפי הספירה העברית, שבו אנו נמצאים. מטרת הצירוף לזרז את גילוי סודות חכמת הקבלה והרוחניות באלף השישי ועל ידי אותו זירוז לגלות בעולם את כל כוח הגאולה ועל ידי זה אנחנו נותנים לאור להיות מעורבים בחיים שלנו ובחיי כל אדם אחר עלי אדמות.
צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב כוכב (הידוע גם כ"כוכב חמה" או כמרקורי) השולט על מזלות תאומים ובתולה.
הפסוק השביעי:
"שוועתנו קבל. ושמע צעקתנו. יודע תעלומות." פסוק זה קשור בספירת מלכות. ראשי התיבות שלו הם שקו צית,
הכוח להתחדשות תמידית בכל תחום, פסוק זה נותן לנו להכניס את הכוח של האין-סוף לכל מקום. אנו מסירים
כל עכבה רוחנית ורגשית בכל פעם שאנו מתחילים מחדש.
צירוף זה גם שולט בתדר השולט בין היתר על הלבנה השולטת על מזל סרטן.
אחרי הפסוק השביעי אנו אומרים פסוק נוסף בלחש, שמטרתו להוציא לפועל את כל האנרגיה ולכסות אותה על מנת
שלא תתפזר ושלא תהיה נתונה לאיזה שהם כוחות שליליים שיספגו את הכוח שהתקשרנו אליו. הפסוק הוא:
פסוק זה תמיד אנו אומרים בלחש, פרט ליום כיפור.
חודש |
מזל ואות |
כוכב ואות |
אותיות |
צרוף לכוונה |
||
טבת |
גדי |
ע |
שבתאי |
ב |
עב |
אבג יתץ |
שבט |
דלי |
צ |
שבתאי |
ב |
צב |
אבג יתץ |
כסלו |
קשת |
ס |
צדק |
ג |
סג |
קרע שטן |
אדר |
דגים |
ק |
צדק |
ג |
קג |
קרע שטן |
ניסן |
טלה |
ה |
מאדים |
ד |
דה |
נגד יכש |
חשון |
עקרב |
נ |
מאדים |
ד |
דנ |
נגד יכש |
אב |
אריה |
ט |
חמה |
כ |
כט |
בטר תצג |
אייר |
שור |
ו |
נגה |
פ |
פו |
חקב טנע |
תשרי |
מאזניים |
ל |
נגה |
פ |
פל |
חקב טנע |
סיון |
תאומים |
ז |
כוכב |
ר |
רז |
יגל פזק |
אלול |
בתולה |
י |
כוכב |
ר |
רי |
יגל פזק |
תמוז |
סרטן |
ח |
לבנה |
ת |
חת |
שקו צית |
של אותיות השם י' ק' ו' ק' שיכולה לעזור לנו להזרים אנרגיה חיובית לחלקים שונים של הגוף שלנו. האנרגיה
מזכירה לכל אבר בגוף אליו אנו מכוונים לחזור לתדר הראשוני שלו, ועל ידי כך אנו מעלים את רמת החיסון של הגוף,
מחזקים אותו, יוצרים הגנה ממחלות ומעלים את רמת תפקוד הגוף שלנו. צירופי האותיות של "תיקון הנפש"
מופיעים בספר "הצופן הסודי של היקום" מאת הרב ברג וכן בסידורי התפילה בהוצאת המרכז לקבלה. ברמה זו של מדיטציה,
לאחר שעשינו מדיטציה על צירוף 2 האותיות של אותו חודש אנו לוקחים את יד ימין, שמים אותה מעל לכל איבר בגוף
שמכוונים עליו החל מן הגולגולת ומניעים את היד נגד כיוון השעון - כיוון זרימת אנרגית החיים - ומדמיינים בעיניים
עצומות את צירוף האותיות המתאים באותו אזור ואת האנרגיה זורמת מן היד אל אותו איבר. כאשר מגיעים אל תפארת,
למשל, מעבירים את היד על האיברים הפנימיים: לב, ריאות, כבד, טחול, לבלב, מעיים, קיבה, כליות וכן הלאה. ביסוד מעבירים
את המודעות על עמוד השדרה ועל אברי המין והרבייה כדי לגרום שהם יתפקדו כמו שצריך.